Misschien vinden jullie het leuk om het proces van een emulatie van begin tot eind mee te maken. Er komt natuurlijk veel meer kijken bij het maken van een emulatie dan alleen de roms in de emulator te laden. We willen jullie meenemen in het hele proces.
Willen jullie dan liever de Goldfinger Countdown van MMM of de Firestarter SC4 van Bellfruit/Eurocoin?
ᗧ···ᗣ···ᗣ·· Waka Waka Waka
Hocus Pocus, I can’t Focus
Het lijkt mij wel interessant. Ik heb geen idee hoe jullie dit doen.
kast maakt niet uit , lijkt me wel intresant
Lijkt mijn leuk hoe dat gaat…welke kast maakt mijn niets uit.
De firestarter, ik ben ook reuze benieuwd.
Firestarter
beide
Allebei is interessant voor de meesten denk ik. De Goldfinger heeft wat meer voeten in de aarde dan de Firestarter. Dan ziet men dat er verschil is in oud en nieuw, en in kasten waar je wel of geen info van hebt om toch tot een emulatie te komen. 🙂
“Wie niet in staat is een fout te maken, die doet niks” 🤔
Ik ken het proces van maken in theorie maar in de praktijk is het nog niet gelukt om een kast mooi en goed werkend te krijgen, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar beide kasten en het verschil in de processen.
Misschien is hier ook een video van te maken met foto’s (hoeft niet per se met pratende uitleg ofzo) ik wil daar eventueel wel mee helpen om daar een leuk youtube videotje van te maken, in samenwerking met de maker(s) van de kasten.
lijkt mij tof om te zien inderdaad. Ik kies de firestarter omdat ik de andere niet ken maar een voorkeur heb ik niet echt. Rollen maken en lampen uitzoeken lijkt mij mooi om te zien
Ik ben gisteravond begonnen aan de Firestarter. Heb mijn scherm opgenomen en zal deze video later editten en inspreken. Hierin wordt de basis van de emulatie uitgelegd. De volgende stap is de layout tekenen, ook dat laat ik stap voor stap zien. En de laatste stap is om de getekende layout in onze basis layout plaatsen en dan daadwerkelijk alle lampen en rollen maken.
Wordt vervolgt.
Ik ben ook heel benieuwd.
Ik vraag me ook af, hoe dat nou zit met de kans op een prijs en de winkans.
Is dit 1 op 1 over te nemen van een bestaande kast, of moeten jullie dit ook programeren?
@raymond7 We gebruiken hetzelfde programma als het programma dat in de kast zit. Er is bij bepaalde kasten bijvoorbeeld via de dipswitches een percentage in te stellen voor uitbetaling en deze optie van de dipswitched zit ook in de configuratie van de layout. Maar we hoeven qua programma niets te programmeren.
Kleine update:
Ik ben bezig met het editten van een video. Deze video zal uit 3 delen bestaan.
Deel 1 – De basics in MFME om een kast op te starten en lampjes etc uit te zoeken.
Deel 2 – Een kijkje in de keuken hoe een lay-out wordt getekend.
Deel 3 – De layout in MFME krijgen + alle lampjes/rollen etc visueel zichtbaar maken.
Het eerste deel is klaar 🙂 Aan het 2e deel wordt hard gewerkt en daarom nu een screenshot van hoe ver het is.
Zodra er weer een update is zal het hier gemeld worden.