Zomer van 87. De hele zaterdag gewerkt in de slagerij, en aan het einde van de dag mijn verdiende geld gekregen. Even een biertje halen in het café, was de bedoeling en dan door naar huis. Daar aan het raam stond de nieuwe gokkast van het café “TOP Deck” toch maar even 10 knaken wisselen. ik had nog een punt of 30 te gaan, en plof 3 barretjes op een rij 150 punten. Innen dacht ik, wat bleek, de optie herhaal kans bood zich aan. Er ontstond een waar feest, hij bleef maar “ja” geven tot 1400 punten. Toen was het gebeurd met het feest, hij begon automatisch uit te betalen tot dat die leeg was. echt leeg, hij moest bijgevuld worden. Maar daar wist de cafébaas niets van, hij wist niet hoe dat moest. Gelukkig waren er mensen aan het biljarten op dat moment, die hem wel even heel duidelijk maakten dat hij donders goed wist hoe hij die kast moest bij vullen. En dan jaren later kom je een van die biljarters weer eens ergens tegen, die vertelde toen dat de cafébaas avonds het café op slot gooide om zelf te kunnen gokken. Met name als er overdag flink wat in gegooid was.
Maar goed, fl350,- gulden winst die zaterdag. Nooit weer zoiets meegemaakt. Heb die avond een krat bier gekocht, heb die met mijn vrienden meester gemaakt.
Top Deck 1 keer bespeeld in Fair Play Rotterdam Centrum. Via de nudges kreeg ik 3 jackpots. 200 punten en de herhaal kans bood zich aan. Ik snapte er niets van. Maar een gast helpte me zo naar 800 punten en toen drukte ik op nee. Die gast 50 gulden gegeven zodat ik toch 100 extra had. Bleek de kast te weinig uitbetaald te hebben en ik uiteindelijk 110 gulden had. Miste er dus 40. Personeel ging mij echt niet helpen. Mooie ervaring welke me geld opgeleverd heeft maar bijna net zoveel gekost heeft.
Vaak liepen er ook altijd gasten rond die naast/achter je gingen staan tijdens het spelen. En zo gauw je er veel in had gegooid en wegliep, ze meteen je plaats in name en erop gingen spelen. Ze gingen zo alle spelers af ……fucking irritant